środa, 1 sierpnia 2012

Kolejny tekst o archiwizacji

W kwestii Archiwizacja dokumentów publikowałem już kiedyś kilka artykułów. Tym razem wracając do tego właśnie tematu chcę poruszyć inne strony tematu. porządkowanie dokumentów

Oczywiście - zawsze możemy zatrudnić archiwistę, który będzie odpowiedzialny za katalogowanie akt. Z pewnością w dość dużych przedsiębiorstwach, gdzie przepływ dokumentów jest odpowiednio duży, ciężko się obejść bez takiego pracownika. Jednak dla większości firm, które mają sporo dokumentów do zarchiwizowania i zdigitalizowania, bardziej opłaca się skorzystać z usługi odpowiedniej firmy. Z innej strony patrząc.

Katalogowanie i zbieranie akt ma swoje bardzo ważne przyczyny. Gdy prowadzimy dość sporą firmę, to są nam niezbędne w wypadku, gdy zażąda ich na przykład urząd skarbowy. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Ważne są wszelkie inne dokumenty. Jeżeli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady sami, należy skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która uporządkuje to za nas. W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Porządkowanie dokumentacji w każdej firmie wymaga znacznej ilości czasu i środków. Dodatkowo jeśli dokumentacja mają być zdigitalizowane - czyli zmienione na format cyfrowy, zeskanowane i zapisane na nośniku cyfrowym - to taka pracy wymaga też wiedzy w zakresie obsługi urządzeń komputerowych i oprogramowania. Teraz o czymś innym.

I w sumie to tyle jeśli chodzi o Archiwizacja dokumentów, podam jeszcze źródła i odnośniki.Wpis inspirowany jest również porządkowanie dokumentów Wpis inspirowany jest również porządkowanie dokumentów Znazlazłem także porządkowanie dokumentówOprócz tego mogę jeszcze odesłać do: porządkowanie dokumentów - moim zdaniem są to całkiem pomocne materiały.

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo porządkowanie dokumentów jest istotnym działaniem jeśli chcemy mieć porządek w firmie. Ja jestem zdania, że archiwizacja w firmie może być nawet przyjemna. Po przeczytaniu https://www.connecto.pl/archiwizacja-dokumentow-w-przedsiebiorstwie/ dokładnie zdaję sobie sprawę z tego, że są również systemy wspierające tą czynność.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że odpowiednie oprogramowanie to podstawa sukcesu, jeśli chodzi o archiwizację dokumentów. Wystarczy wdrożyć odpowiedni system Ready_™ dzięki któremu nasze dokumenty zostaną zarchiwizowane w czytelny i przejrzysty sposób.

    OdpowiedzUsuń